I think I love you better now, kapitel 10

I tidigare kaptel. 
Mayas Perspektiv:
Jag svängde av till gatan där Niall bodde och kom fram till huset. Kröck in koden Niall sagt tidigare "4653".
Jag kom fram till Nialls dörr och gick in. Liam kom in till hallen och jag gav honom en blick. 
-Okej, Vi klarar hos inte och ja vi ät 10. sa han med en oskyldigt leende.
-De var inte de som jag menade.. Men hur mår Nialler? frågade jag med en bersymrad min.
-Han sover nog nu men efter du gick.. ja du fattar nog! sa han med ett äcklat ansiktsuttryck. 
Jag gick in till Nialls sovrum och såg honom ligga fridfullt och sova. Jag gick fram till sägen och satte mig. Han andades djupt och tungt.. Mina tankar gick fam och tillbaka och jag fick en stor lust av att bara kyssa honom. 


 
Nialls perspektiv:
 
Jag öppnade sakta ögon men stängde dem snabbt. Bilder från gårdagen kom upp och jag kände illamåendet. Varför just jag? Jag reste mig sakta upp för at inte spy. Gick på ostadiga ben till garderoben tog fram ett par nya mjukisbyxor och en t-shirt med trycket "Free Hugs". Jag smög in på toan för att inte väcka Liam och tog en snabb dusch. 
 
Jag gick ut ur duschen torkade mig snabbt och bytte om. Tittade mig i spegeln. Lite piggare iallafall. Jag hängde upp handuken på tork och gick ut ur badrummet.Man hörde ett svagt mummel från köket. Jag smög gitt och såg Liam och Maya. De gjorde ont att de dom , jag vet att Liam har en flickvän men ändå.
-Um Hello!! Sa jag och gick in till köket.
De tittde upp och svarade med ett snabbt Hej. 
-Hur mår du?! frågade May med en orolig blick.
-Bra faktiskt, lite ont i huvudet och illa mående men annars bra. Svarade jag med ett leende. 
-Vad bra! svarade Liam lugnande. 
Jag satte mig brevid Liam och hällde upp lite youhurt i en tallrik.
-När kom du hit föresten? frågade jag till Maya.
Hon hittade på Liam och han nickade. Min matlust försvann och jag la ner skeden. Vad är det för fel på mig, jag kan ju inte äns se att Liam och Maya har blivit vänner. 
-Igår kväll.. Liam smsade mig och skrev att du hade blivit sämre så jag kom hit igen. svarade hon och log mot mig.
-Du..kom hit för min skulle. sa jag en anning chockad.
-Ehm ja vad gör man inte för si pojkv... kompis! Svarade Maya och hennes kinder färgade sig svagt rosa. 
Pojkvän.."vad gör man inte för sin pojkvän" Jag log åt tanken.
 
1 vecka senare: 
 
-Niall, Vakna! hörde jag Liams morgon röst säga. 
-Va? Vad är de för datum och vad är klockan?frågade jag och satte mig upp i sängen.
-Klockan är 09.30 och det är den 20 agusti. Sa han med ett leende i dörröpningen. 
-Halka inte på mattan när du går! sa jag med ett skratt. 
-Ha-Ha-Ha, Paul och killarna kommer och hämtar oss om 30 minuter föresten. Vi ska på en interjuv. Sa han och gick.
30 minuter. Jag rester mig snabbt upp och gick snabbt in till badrummet. Jag tog en snabb dusch och bytte om mig till ett mörkblå shorts och en vit t-shit.
 Som sagt så kom killarna och Paul 30 minuter senare. 
-Jag tror jag vet vad de kommer fråga dig Niall!! Utbrast Louis i den tysta bilen.
-Vadå? frågade jag nyficket. 
-Om du och May är tillsammans. 
Den frågan... Den jag jag aldrig vill tänka på. Var vi tillsammans? Nja, vi hade kysst varandra en gång fast du var vi fulla och vi har inte pratat om den kvällen.
 
Efter en lång väntan backstage så fick vi äntligen gå in på scenen. De starka ljuset från strålkasarna, bländade mina ögon. Det höga skriken blev högre och jag tittade osäkert på Liam som nickade. Vi satte oss på den grå aktiga soffan och vinkade glatt till fansen som hade kommit in.
-Välkomna hit! Sa intervjuvaren och log mot oss.
 
-Så Niall, Jag tror många vill veta de här. Sa intervjuvaren. 
De var den frågan.. Vad skulle jag svara? Tänk om nån tog kort när jag och May kysstes? Vad skulle hända nu?
-Niall? 
-Mm! svarade jag och tittade upp.
-Jag sa att vi har sett dig med en tjej och här har vi en bild på när du och hon kysser varandra. Så som många fans undrar är du och hon är tillsammans och vad heter hon? 
Jag tittade på den stora skärmen och dör var jag och May den natten vi var och festade. Vad skulle jag svara?

 Så här har vi kaptiel 10.
Det blev ett kapitel trostallt :D Hoppas du gillar det :) 
Komentera!! x
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Matilda

jag vill lästa mera!! :D

2013-02-10 @ 21:53:30
Karin

Herregud va bra! Älskar novellen! Vill bara ha meeer!!<3

2013-02-14 @ 11:14:50
anonym

Asbra!

2013-02-14 @ 11:15:13
Stina:)

Aw, sjuuuktbra gumman!!

2013-02-14 @ 11:16:07
URL: http://www.fiveboysstories.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

5boys1direction.blogg.se

en fanfic om one direction :)

RSS 2.0