I think I love you better now, kapitel 11

I tidigare kapitel. 
Nialls perspekiv:
 
-Så Niall, Jag tror många vill veta de här. Sa intervjuvaren. 
De var den frågan.. Vad skulle jag svara? Tänk om nån tog kort när jag och May kysstes? Vad skulle hända nu?
-Niall? 
-Mm! svarade jag och tittade upp.
-Jag sa att vi har sett dig med en tjej och här har vi en bild på när du och hon kysser varandra. Så som många fans undrar är du och hon är tillsammans och vad heter hon? 
Jag tittade på den stora skärmen och dör var jag och May den natten vi var och festade. Vad skulle jag svara?


 

 

Nialls perspektiv:

”Innan intervjun:

– Det kommer gå bra. Tänk inte på vad Louis sa. Sa Liam med ett litet leende.

- Men tänk om de kommer bli som Louis sa, att fansen kommer hata henne och då kommer hon säkert hata mig.

– Niall, tänk inte så och om vissa fans kommer hata henne så kommer ju hon inte hata dig för det. Sa han lugnade. Jag orkade inte säga emot så jag suckade och satte mig bekvämare i soffan.

– Fast ni är väll tillsammansmed tanke på det ni gjorde förra lördagen? Sa Liam efter en stund. – va? Frågade jag och tittade förvånat.

– Jo du vet.. Det där.. Det som hände efter festen förra lördagen .

– Va? Vadå det som hände förra lördagen? Frågade jag förvånat och orolig.

– ehm… vi tar det när vi är hemma! Sa Liam generat. – okej .. du skrämmer mig. ”

 

Mayas perspektiv:

Jag satte på teven för att kolla på intervjun killarna skulle ha och gick ut till köket igen för att ta te koppen som jag hade förbrett. Jag hade missat lite av intervjun för att jag var nere i tvättstugan och som alltid så tvingade jag lyssna på Allans gnäll om att allting går sönder hela tiden.

Jag satte mig tillrätta i soffan och intervjun började igen efter reklamen.

– så Niall? Jag tror många vill veta det här, sa den blonda tjejen som intervjuade killarna. Han svarade inte utan tittade bara tomt framför sig.

– Niall! Sa hon igen och tittade på honom.

- Mm. Svarade han tyst och tittade upp mot henne. Det var något som var fel fast vadå?

- Jo, vi har sett dig med en tjej och här har vi en bild på när du och hon kysser varandra. Så som många fans undrar är du och hon tillsammans och var heter hon?

Jag stelnade till när bilden kom upp och blev alldeles kall. Vad skulle han svara? För vi hade ju inte direkt pratat om det. Jag ställde ifrån med koppas på soffnordet och väntade spänt på att han skulle svara. Det var den spända känslan som man fick när man var liten och frågad chans på någon.

 

”26 Mars 1999.

– Hej Maya!! Vi ska leka idag!! Sa Niall och log sort Maya.

– Aha det ska vi!! Och vi kommer ha det super kul!! Svarade Maya och gav Niall en kram. Efter kramen så pussade hon honom på munnen.

– Kom nu, vi börjar! Sa hon sedan och tog hans hand. ”

 

Jag tittade på varenda lite detalj på bilden. Våra munnar pressas långsamt motvarandra och min hand intrasslat i hans hår. Vi hade nog druckit lite för mycket.

– Ehm… Nej hon är inte riktigt min flickvän men vi är bara bra kompisar. Svarade Niall osäkert och pillade på hans högra tröjärm med vänster handen.

– Men er kyss då? Den måste ju betyda något? Sa intervjuaren som jag bara blev mer och mer irriterad på. – Vad är nästa fråga? Sa Liam och tittade menande på Niall.

Jag tog fjärrkontrollen och stängde snabbt av teven. Jag försökte lugna mig själv med lyckades inte. Okej? Jag sitter hemma och hyperventilerar för att Niall sa vi bara var vänner... Det är ju sant och kyssen var inte menad. Jag svalde saliven som snabbt fyllt min torra mun och jag kurrade ihop mig i foster ställning och tittade tomt framför mig. Skärp dig Maya!!

 

Jag ryckte till av att ”Free Fallin’ ” började spelas, jag förstod snabbt att det ar min mobil som började ringa. Jag reste mig upp och sprang bort till köket där mobilen låg. På den ljusa skärmen stod namnet…



 

  Dammdammdamm!! o: Kapitel 11!! Nu så kommer det var återblickar för jag har en liten plan!! :) Och de kommer vara i kurvstil så man ser skillnad!! 

Komentera!!!!!  :) xx

 



Kommentarer
wilma

god vad bra :D längtar till kapitel 12 ;) <3

2013-02-25 @ 20:10:53
Hanna :D

Sååå bra!! du är världsa bäst!!<33

2013-02-25 @ 21:03:39
URL: http://hannasfixochtrix.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

5boys1direction.blogg.se

en fanfic om one direction :)

RSS 2.0