I think I love you better now, kapitel 15 del 1

I tidigare kapitel:
 
Tillslut somnade jag och hela kudden var blöt. 
Jag vaknade upp och sprang snabbt in till Sofies rum. Där var en bäddad säng, hennes afficher på Miley Cyrus täcktes hennes lila väggar. Det var ingen dröm, hon hade försvunnit." 
Jag tittade mig runt och märkte att jag inte var i Sofies rum. Jag satt brevid Niall, på en parkbänk hand i hand.

 
 Nialls perspektiv:
 
Cancer.. Jag tittade tomt framför mig.
-Niall? 
 Jag svarade endast med ett humande. Innan jag kom på vad jag skulle säga. 
-Det var svårt för dig va? 
-Ja.... Hon väntade ett tag innan hon fortsatte " Hon bodde ju fortfarande kvar på Irland, hon vägrade att flytta så hon stannade" Jag nickade.
-Hur mår William och Flora btw? Frågade jag för att byta ämne. 
-Bra. Har inte pratat med dem på länge. Har inte haft tid eller så vidare lust.  Svarade hon med ett leende. Jag nickade . "Jag pratade med Carro för någon dag sedan, hah. Du skulle bara veta hur chockad hon blev när jag sa att ja träffat dig"  Jag tittade på henne.
-Din kompis huh?  Maya nickade och svarade med ett enkelt yes. 
Efter en stunds tysnad flög det bara ur mig.
-Jag gillar dig.
-Va? Jag mötte hennes  blick som var en anning chockad. 
-Jag.gillar.
-Jag är inte trögfattad. Men varför säger du det nu? Hennes gröna ögon trängde sig in i mina och jag fick inte fram ett ord.Utan att tänka satte jag min högra hand på hennes kind och luttade mig framåt. Hennes hjärtformade läppar mötte mina och det var som om tiden stannade. Jag drog mig undan och fick se två rosa kinder med ett leende. 
-Jag gillar dig ckså! Sa hon medan hennes leende blev större. 


 En kortis... Ska skriva del 2 nu på en gång :3
 
Själv så har jag invigit shorts :D
Hope you like it :)


Kommentarer
wilma

åå så fint slut på del 1 :') <3

2013-05-05 @ 19:16:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

5boys1direction.blogg.se

en fanfic om one direction :)

RSS 2.0