I think I love you better now, kapitel 2

Nialls perspektiv: 

Jag öppnade dörren och där stog Harry och Louis. 
-Det är är Louis och Harry , Harry och Louis det här är Maya. sa jag och log.
-Nialls barndoms vän. la Maya till.
-Okej. sa Harry och log stort.
Plötsligt hörde vi hur det dunka till och och vände mig om. Där låg Liam på golvet.
-Jävla matta. mumlade han nog mest för sig själv. 
-Kom nu liam det är dig vi väntar på och dom där tutuduorna! sa Louis och pekade med huvudet mot oss.
Liam reste sig sakta upp och gned handen mot huvudet. 
-Ska vi gå då! sa Liam och tittade på mig och maya.
Jag tittade på Maya och hon nickade. 
Vi tog på oss våra skor, jag mina sneakers och Maya sina converse. 
-Då går vi! sa Maya och log.
Harry öppnade dörren och vi gick ut och upp till Zayns läggenhet.
 
Jag öppnade dörren och hörde att duschen var på. 
-Han duschar nog! sa jag och sucka lätt.
-Haha som alltid! sa Louis.
Vi tog av oss skorna och gick ut till vardagrummet. Jag satte mig i soffan och Maya brevid. 
 
10 minuter senare.
Jag hörde hur dörren öppnades från badrummer och Zayn kom in i rummet med handuken runt höfterna.
-Hej, ni kom nu ja. Hur mycket är klockan äns? sa Zayn och tittade på oss.
-Det var typ den längsta duschen jag har varit med om och kolckan är sju! sa Louis och log.
-Okej haha, jag ska bara byta om. sa Zayn och gick ut. 
Jag tittade på Maya och han hade ett chockat ansiksuttryck.
-Chockad? sa jag och log ett snett leende.
-Lite kanske! sa hon och tittade på mig. 
-Vad ska vi kolla på för film då? frågade Harry från mobilen.
-Vem smsar du med då? sa Liam och tittade på Harry som tittade upp och gjorde "varförsånyfickenblick".
- Jade! sa Harry och log.
-Jade Thirwall, från Little mix? frågade Maya.
-eh aa! sa Harry och log lite genarat. 
-Det är Perries kompis! sa Zayn och satte sig mitt i mott mig och Maya. 
-Vad ska vi kolla på för film? sa Harry igen.
-Taken! utbrast Louis efter en stund tänkande. 
-Då går jag och hämtar den! sa jag och reste mig upp.
 
Mayas perspektiv:
 
-Hejdå,kommer snart! ropade Niall från hallen och smällde igen dörren.
-Jag är Zayn föresten! sa han som satt mitt i mot mig.
-Maya. sa jag och log.
-Berätta om dig själv! sa HArry med nyficken röst.
-Em okej. sa jag. "Jag heter då Maya Elise Cape och är född 3 agusti 93. Jag har en lille bror som heter William och har gillar att åka skatebord. Mina föräldrar skillde sig när jag var 7. sa jag och log ett snet leende.
-Vad sa du din bror hette? sa Louis och jag mötte hans blick.
-William! sa jag igen och kände att en tår komma i ögonvrån men jag trokade snabbt bort den med handflatan.
-Snyggt namn! sa Louis och blinka med ena ögat. 
-vad då da? frågade jag och log ett litet leende. 
-Louis heter de i mellan namn. förklarade Liam och skrattade lite .
Ytterdörren slog upp och niall kom inrusande i rummet.
-Ni behöver inte sakna mig längre, jag är häär! ropa Niall med ett stort leende.
-Sluta skrämas! sa Harry chockat.
 
Liams perspektiv:
 
-Haha Niall, du har ju inte förändras på 15 år! skrattade Maya.
-Haha! sa Niall och satte sig brevid Maya och gav filmen till Zayn som satte på den.
 
Filmen gick och alla var tysta. 
"OMG dad they take amanda" hördes från tv.
Jag kollade på soffan och såg att Maya nästan satt i knä på Niall. "Gulligt" tänkte jag  och filmen fortsatte. 
 
Mayas perspektiv: 
 
När filmen var slut märkte jag att jag nästan satt i knä på Niall. 
-Förlåt. mumlade jag rodnande och flyttade på mig.
-Det gör inget! mumlade han tillbaka och log.
Zayn stängde av filmen och tittade sig omkring. 
-Jag är hungrig! klagade Niall och kände hungern gnagga i mig. 
-Jag med. sa jag och log.
-Vi beställer pizza ! sa Zayn och gick ut till köket och ringde.
Zayn kom ut ur köker och satte sig i fotöljen igen. 
-Dom kommer om 10 minuter. skrattade zayn. 
Vi satt och paratade tills dörrklockan ringde. Niall sken pp och rusade till dörren. 
Han kom till baka med pizzakartongerana i händerna och la dom på bordet. 
-Tallrikar check! sa Zayn och kom ut från köket.
Liam skar upp pizzorna och vi åt under tystnad.
-------
Förlåt för att jag la upp kapitlet så sent D: men jag har en anledning ! det var för att
jag skrev och så försvann allting och jag blev arg och stängde av datorn , som gick det inte bra och så var jag bara allmänt lat :3  men här är kap 2 :D xx 
 


Kommentarer
stina:)

Skitbra Hilma, fan vad stolt jag är;)!!!<3

2012-08-26 @ 20:06:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

5boys1direction.blogg.se

en fanfic om one direction :)

RSS 2.0